niedziela, 29 marca 2015

Kakaowe babeczki z kaszy jaglanej ze słonecznikiem i suszonymi morelami



Tym razem czas na słodkości. Niedzielne południe spędziłam na pieczeniu pierwszych w moim życiu babeczek z kaszy jaglanej. Są pyszne i lekkie, a do tego naprawdę cieszą oko swoim wyglądem. Ze składników, które podaję wyszło mi 12 babeczek, jednak zostało mi dość dużo masy, którą włożyłam do lodówki i wykorzystam zapewne jutro. Podsumowując - powinno wyjść około 18, 20 babeczek, oczywiście zależne jest to też od wielkości foremek. 


W mojej wersji użyłam też cukru, ponieważ została mi tylko odrobina miodu, ale myślę, że całkiem fajnie wyjdą babeczki bez cukru, a z większą ilością miodu. Po upieczeniu słonecznik na wierzchu fajnie chrupie, a babeczki są w środku mięciutkie i mokre :)



Potrzebujemy zatem:

szklanka kaszy jaglanej
półtorej szklanki mleka
trzy jajka
cztery łyżki mąki pszennej
łyżka mąki ziemniaczanej
dwie łyżi miodu
cztery łyżki cukru
olejek waniliowy
trzy łyżki kakao
dwie garście słonecznika
kilka suszonych moreli


Kaszę płukamy i gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odstawiamy do wystudzenia. Chłodną wrzucamy do blendera. Dodajemy jajka, mleko, mąkę, miód, cukier, olejek i kakao. Blendujemy Wszystko razem do uzyskania jednolitej masy.

Słonecznik prażymy na patelni, a morele kroimy w kostkę. Masę wylewamy do foremek i przybieramy słonecznikiem i morelami. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni i pieczemy babeczki przez około 30 minut.

1 komentarz:

  1. Emilio, po dzisiejszej degustacji uważam, że jest to bardzo ciekawa i smaczna alternatywa dla babeczek z tortowej ;) I smacznie i zdrowo !!

    OdpowiedzUsuń