czwartek, 11 sierpnia 2016

Bulgur z vermicelli ze szpinakiem, cukinią i groszkiem


Mimo, że dawno mnie tu nie było, nadal kuchnia tętni życiem - choć w trochę inny sposób niż wcześniej. Dużo większe znaczenie ma w tej chwili dla mnie czas przygotowania potrawy, dlatego obok wciąż bardzo istotnych czynników kierujących moim gotowaniem - unikania chemii i zbytniego przetwarzania - ważna jest prostota i to, czy daną potrawę można przygotować w maksimum 30 minut. I tak, w miarę możliwości będę się chwalić tym, co udaje mi się w ekspresowym tempie przygotowywać.


Dzisiaj - moje świetne odkrycie - kasza blugur, tym razem z dodatkiem makaronu vermicelli.

Składniki na 4, 5 porcji: Czyli obiad na 2 - 3 dni dla dwóch osób :)


  • dwie szklanki kaszy bulgur z vermicelli (do kupienia w wielu sklepach)
  • pół średniej cukinii
  • pęczek szpinaku
  • pół puszki zielonego groszku
  • oliwa
  • sól
  • pieprz
  • oregano
  • czosnek
  • mała garstka pestek dyni


Kaszę gotujemy przez 15 minut. W tym czasie na dusimy szpinak z odrobiną oliwy i wody, dodając do niego 3 przeciśnięte ząbki czosnku. Cukinię kroimy w drobną kostkę, dorzucamy do szpinaku. Wsypujemy też groszek i pestki dyni. Całość dusimy jeszcze przez kilka minut - do osiągnięcia odpowiedniej miękkości warzyw - ja wolę warzywa dość twarde. Dodajemy przyprawy i ugotowaną kaszę z vermicelli i mieszamy. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz