piątek, 18 października 2013

Zupa z dyni i marchewki, z jabłkiem, pomarańczą i żurawiną



Pierwszy raz robiłam zupę dyniową, nie jest to typowy krem, ponieważ dynię tarłam na tarce i miksowałam mikserem, nie posiadam jeszcze niestety blendera. Ale i taka wersja wydaje mi się być pyszną:)



Składniki:
1 dynia - około 2 kilogramy
3 średnie marchewki
1 pietruszka
dwa średnie jabłka
1 pomarańcza
szklanka mleka
dwie łyżeczki cynamonu
dwie łyżki cukru trzcinowego
dwie łyżeczki cukru z wanilią
garść suszonej żurawiny
garść płatków migdałów
200 gramów ryżu




Dynię obieramy, kroimy i trzemy na tarce, prosto do garnka, ja tarłam na dużych oczkach, ale dobrze też będzie smakować, jeśli utrzemy na drobnych oczkach. Garnek ze startą dynią stawiamy na ogniu.



Następnie trzemy marchewkę, pietruszkę i je również dodajemy do garnka z gotującą się dynią. Na koniec trzemy jabłko i kroimy pomarańczę. Całość gotujemy przez około 50 minut.




Po ugotowaniu, całość miksujemy, dolewając mleko i wsypując cynamon, cukier oraz cukier z wanilią. Dodajemy żurawinę, posypujemy płatkami migdałów.
Gotujemy ryż.





Podajemy w miseczkach, z dwiema łyżkami ryżu, można też ozdobić dodatkowo migdałami::) Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz